Rules

Règlement - Rules

1/ INSCRIPTION
Les inscriptions pour l’Avallon Cup 2020 ouvriront le 31 MARS à minuit

 

- Concours Grade 1 &2 :

▪ Les grades 1 et 2 concourent les jeudi 23 et vendredi 24 Juillet
▪ Chaque jour 1 Agility Standard (Open grade 1+2), 1 Jumping Standard (Open grade 1+2) ,
Agility 1, Agility 2
▪ Nombre max de participants par jour : 400
En A : 98 places
En BD : 97 places
En C : 205 places

▪ Priorité est donnée aux binômes (maître/chien) s’inscrivant les 2 jours 

▪ Passer de grade 1 en grade 2 est possible, et ne fais pas perdre sa place au concours
▪ Les concours des grades 3 étant des concours différents, les places attribuées jeudi et vendredi ne SONT PAS transférables au concours du samedi & dimanche.

Si vous passez en grade 3 vous ne pourrez plus concourir jeudi et vendredi (réservé strictement aux grades 1 et 2), votre engagement sera donc supprimé, vous pourrez vous inscrire sur les concours grades 3 mais ne pourrez être mis qu’en liste d’attente

 

- Concours Grade 3 :

▪ Les grades 3 concourent les samedi 25 et dimanche 26 juillet
▪ Chaque jour 2 Agility 3 + 2 Jumping 3
▪ Nombre max de participants par jour : 390
En A : 120 places
En BD : 90 places
En C : 180 places

▪ Priorité donnée aux binômes (maître/chien) s’inscrivant les 2 jours
▪ Vous ne pouvez vous inscrire à ces concours qu’en ayant une licence en grade 3 valide
▪ Les concours des grades 1&2 étant des concours différents, les places attribuées samedi et dimanche ne SONT PAS transférables au concours du jeudi et vendredi.

Si vous repassez en grade 2 vous ne pourrez plus concourir samedi et dimanche (réservé strictement aux grades 3), votre engagement sera donc supprimé, vous pourrez vous inscrire sur les concours grades 1&2 mais ne pourrez être mis qu’en liste d’attente

 

2/ VALIDATION
- Les validations se feront entre le 1er et le 15 Avril

 

3/ PAIEMENT
- A compter de la date de validation, les concurrents ont 10 jours pour régler leurs engagements, exclusivement par CB
- Passé ce délai, les engagements non réglés seront supprimés au profit de concurrents placé en liste d’attente

 

4/ REMBOURSEMENT.
- Tout engagement est dû. Aucun remboursement ne sera effectué pour quelque motif que ce soit.

 

5/ LISTE D’ATTENTE
- Pour chaque concours la liste d’attente sera triée non pas par ordre de priorité mais uniquement par catégorie.

Les chiens de la catégorie A seront placés en début de liste, suivi des BD puis des C

 

6/ CONTROLE VETERINAIRE
- TOUS LES CHIENS devront avoir été contrôlés par le service vétérinaire
- Les dossards ne seront donnés aux concurrents qu’une fois le contrôle vétérinaire effectué

 

7/ REMISE DES DOSSARDS
- Le Mercredi 22 Juillet de 16h à 20h pour tous les grades (1 / 2 / 3)
- Le jeudi 23 Juillet de 6h30 à 7h50 pour les grades 1 et 2 uniquement
- Le Vendredi 24 Juillet de 16h à 20h
- Le Samedi 25 Juillet   de 6h30 à 7h50

 

8/ RESULTATS ET REMISE DES PRIX
- Les résultats sont affichés à la fin de chaque épreuve.
- Toute réclamation doit être apportée dans les 15 minutes suivant l’affichage des résultats
- La remise des prix est effectuée à la fin de chaque épreuve, après la période de réclamation à la boutique officielle de la manifestation
- Chaque soir aura lieu la remise des prix des demi-finale et finale sur le podium central


9/ DEMI FINALE
- Chaque jour, en fin de journée aura lieu une demi-finale par catégorie
- Concours grade 1&2, participent aux demi-finales (chaque jour) :

▪ Les vainqueurs des Agility et Jumping Standard, Agility 1 et Agility 2 en catégorie A et B soit 12 chiens
▪ Les 3 premiers des Agility et Jumping Standard, Agility 1 et Agility 2 en catégorie C soit 18 chiens

- Sont qualifiés pour la finale, les vainqueurs de chaque demi-finale dans sa catégorie : A, B et C


- Concours Grade 3, participent aux demi-finales (chaque jour) :

▪ Les vainqueurs de chaque épreuve en catégorie A et B soit 8 chiens
▪ Les 3 premiers de chaque épreuve en catégorie C soit 12 chiens

- Sont qualifiés pour la finale, les vainqueurs de chaque demi-finale dans sa catégorie : A, B et C


10/ FINALE AVALLON CUP
- La finale des Grade 1&2 se déroulera le vendredi soir, celles des Grades 3 le dimanche soir
- Pour chaque finale, participent les vainqueurs des 2 demi-finales dans chaque catégorie ainsi que les
grands vainqueurs 2019 ( Véronique Dubois & Inata pour la finale Grade 1/2,José Luis Filho & Bina
pour la finale Grade 3) 

1/ REGISTRATION
Registrations for the Avallon Cup 2020 will open on march 31th at midnight.

 

- Competition Grade 1 &2 :

▪ Grades 1 and 2 compete on Thursday 23rd and Friday 24th July
▪ Every day 1 Agility Standard (Open grade 1+2), 1 Jumping Standard (Open grade 1+2) ,
Agility 1, Agility 2
▪ Maximum number of participants per day: 400
In A: 98 places
In comics: 97 places
In C: 205 places

▪ Priority is given to pairs (handler/dogs) registering for both days. 

▪ Moving from grade 1 to grade 2 is possible, and does not make you lose your place in the competition.
▪ As Grade 3 competitions are different competitions, places allocated on Thursday and Friday are NOT transferable to the Saturday & Sunday competition.

If you move up to grade 3 you will no longer be able to compete on Thursday and Friday (strictly reserved for grades 1 and 2), your appointment will therefore be cancelled, you will be able to register for the grade 3 competitions but will only be put on the waiting list.

 

- Grade 3 competition:

▪ Grade 3 will be held on Saturday 25 and Sunday 26 July.
▪ Every day 2 Agility 3 + 2 Jumping 3
▪ Max number of participants per day: 390
In A: 120 places
In comics: 90 seats
In C: 180 places

▪ Priority is given to pairs (handler/dog) registering for both days.
▪ You can only register for these competitions if you have a valid grade 3 license.
▪ As the competitions of grades 1&2 are different competitions, places allocated on Saturday and Sunday are NOT transferable to the Thursday and Friday competitions.

If you move back to grade 2 you will not be able to compete on Saturday and Sunday (strictly reserved for grade 3), your engagement will therefore be cancelled, you can register for the grade 1&2 competitions but you will only be put on the waiting list.

2/ VALIDATION
- Validations will take place between the 1st and the 15th of April.

3/ PAYMENT
- From the date of validation, competitors have 10 days to settle their commitments, exclusively by CB.
- After this period, outstanding commitments will be deleted in favour of competitors placed on the waiting list.

 

4/ REIMBURSEMENT.
- Any commitment is due. No reimbursement will be made for any reason whatsoever.

 

5/ WAITING LIST
- For each competition the waiting list will not be sorted by priority order but only by category.

Dogs of category A will be placed at the beginning of the list, followed by the BD then the C

 

6/ VETERINARY CONTROL
- ALL DOGS must have been checked by the veterinary service.
- Bibs will only be given to the competitors after the veterinary control has been carried out.

 

7/ HANDING OVER OF RACE NUMBERS
- Wednesday July 22nd from 5 to 8 pm for all grades (1 / 2 / 3)
- Thursday 23 July from 6.30am to 7.50am for grades 1 and 2 only.
- Friday July 24th from 4pm to 9pm
- Saturday 25 July from 6.30 to 7.50 am.

8/ RESULTS AND AWARDS CEREMONY
- The results are displayed at the end of each race.
- All complaints must be made within 15 minutes of the results being posted.
- Prizes are awarded at the end of each event, after the claim period at the official shop of the event.
- Each evening the awards ceremony for the semi-final and final will take place on the central podium.


9/ SEMI-FINAL
- Each day, at the end of the day, there will be a semi-final per category.
- Competitions grade 1&2, participate in the semi-finals (each day):

▪ The winners of Agility and Jumping Standard, Agility 1 and Agility 2 in category A and B, that is to say 12 dogs.
▪ The first 3 of Agility and Jumping Standard, Agility 1 and Agility 2 in category C, that is 18 dogs.

- The winners of each semi-final in its category: A, B and C are qualified for the final.


- Grade 3 competitions, participate in the semi-finals (each day) :

▪ The winners of each event in category A and B, i.e. 8 dogs.
▪ The first 3 of each event in category C, i.e. 12 dogs.

- The winners of each semi-final in its category: A, B and C are qualified for the final.


10/ FINAL AVALLON CUP
- The final of Grades 1&2 will take place on Friday evening, those of Grades 3 on Sunday evening.
- For each final, the winners of the 2 semi-finals in each category as well as the winners of the 2 semi-finals in each category and the winners of the 2 semi-finals in each category will participate.
big winners 2019 ( Véronique Dubois & Inata for the final Grade 1/2,José Luis Filho & Bina
for the final Grade 3) 

Aginotes-logo-OFFICIAL.png

Follow us

Contact

Facebook

  • Facebook Metallic

© 2020 by AVALLON CUP©  

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now